OYUN
VEX Robotik Yarışması Tipping Point, yukarıda görüldüğü gibi yapılandırılmış 12’x12′ kare bir alanda oynanır. Her biri iki (2) Takımdan oluşan iki (2) İttifak – bir (1) “kırmızı” ve bir (1) “mavi”, on beş (15) saniyelik Otonom Periyot ve ardından bir dakika kırk beş saniye (1:45) Sürücü kontrolü periyodundan oluşur. Oyunun amacı, Yüzük Puanlayarak, Mobil Hedefleri İttifak Bölgelerine taşıyarak ve Maçın sonunda Platformlarda Yükselerek rakip İttifaktan daha yüksek bir puan elde etmektir.
DETAYLAR
Bir VRC Tipping Point alanında yetmiş iki (72) halka ve yedi (7) mobil hedef vardır. Her İttifakın iki (2) Hareketli İttifak Hedefi vardır ve kalan üç (3) Hedef tarafsızdır. Her İttifak ayrıca Ana Bölgelerinde bulunan bir Platforma sahiptir. Bir İttifak Mobil Hedefinde atılan yüzükler, Maçın nerede bittiğine bakılmaksızın ilgili İttifak için sayılır. Ancak, Tarafsız Hedeflerde atılan Yüzükler, yalnızca Mobil Hedef Maçı Ana Bölgelerinde bitirirse bir İttifak için sayılır! Maç sona ererken, Robotlar İttifak Platformlarına geri dönmeye başlayacak. İttifaklar, Dengeli Bir İttifak Platformunda Yükselerek Maçı bitiren her Robot ve Mobil Hedef için ek puan kazanabilir. Otonom periyotta daha fazla puan alan İttifak, maçın sonundaki nihai puana eklenen altı (6) bonus puan ile ödüllendirilir. Her İttifak ayrıca, İttifakının Mobil Hedeflerinin her birinde en az bir Yüzük puanlayarak ve Otonom Kazanma Puanı Çizgisini “Temizleyerek” ek bir Kazanma Puanı fırsatına sahiptir. Bu Bonus, Otonom Bonusu kimin kazandığına bakılmaksızın her iki İttifak tarafından da kazanılabilir.
PUANLAMA
Her Halka, Bir Tarafsız Mobil Hedef Yüksek Dalda Puanlanır – 10 Puan
Her Halka, diğer herhangi bir Mobil Hedef Dalında Puanlanır – 3 Puan
Her Halka Bir Mobil Hedef Tabanında Puanlanır – 1 Puan
Bir İttifak Ana Alanında Atılan Her Mobil Hedef – 20 Puan
Yükseltilmiş Her Robot – 30 Puan
Yükseltilen Her Mobil Hedef – 40 Puan
Her İttifak Mobil Hedefinde / içinde Tek Yüzük ve Otonomda Temizlenmiş bir AWP Çizgisi – 1 Kazanma Puanı